Despre Robotzi

Roboţii MO şi F.O.C.A. fac furori pe internet

Site-ul a fost lansat in august 2010 de catre Codin Sebastian Pop, Ramona Cordos si Mihai Banea. Creativemonkeyz.com s-a nascut din ideea de a oferi tutoriale pe nisa de design si grafica iar pe langa acestea si cateva elemente grafice gratis celor interesati.
Pe Codin Sebastian Pop e posibil sa-l cunoasteti si sub titulatura de Synapse Blaze. Sub acest pseudonim a regizat si cateva clipuri ale unor artisti romani. De altfel acesta are si un scurt metraj la activ regizat in 2008 (Sincopa).

Codin Pop, Ramona Cordoş şi Mihai Banea au creat două personaje animate care au strâns peste un milion de vizionări pe internet. MO, robotul burtos care are probleme cu alcoolul, şi camaradul său, F.O.C.A., mult mai evoluat şi mai sobru, au apărut până acum în doar trei episoade.
Primul filmuleţ cu MO şi F.O.C.A., numit „Tatuaj" şi lansat pe YouTube acum două săptămâni, avea in data de 6 Feb 530.000 de vizionări. Al doilea filmuleţ, „Vin", lansat la 3 Feb a ajuns la 330.000 de vizionări, pentru ca al treilea, „Defect", să adune deja peste 200.000 de vizionări în doar două zile. În spatele serialului care a făcut mai multe vizionări zilnice decât orice alt produs autohton de gen stau clujeanul Codin Sebastian Pop şi prietenii săi de la creativemonkeyz.com, un site care oferă gratuit lecţii şi elemente grafice.

Codin Pop şi Ramona Cordoş, doi dintre părinţii roboţilor

Codin Pop (25 de ani), Ramona Cordoş (22 de ani) şi Mihai Banea (24 de ani) au lansat creativemonkeyz.com pentru că îşi doreau să ofere lecţii gratuite de folosire a programelor de design, grafică sau animaţie, elemente grafice gratuite şi noutăţi din domeniul artei digitale în special. La sfârşitul anului trecut, adică la şase luni după lansarea site-ului, cei trei s-au gândit să facă tutorialele mai atractive prezentând în deschidere câte un filmuleţ amuzant. „Ideea de a folosi nişte personaje-roboţi pentru animaţii mi-a venit în timp ce eram la duş", povesteşte Codin.

MO: primul robot (betiv) cu burta – numele vine de la apelativul “ce faci mo?”
F.O.C.A: Fabricat Original Cu Aluminiu – dupa spusele lui Codin, numele de F.O.C.A i-a venit in minte dupa ce a ascultat o piesa a unui rapper din Cluj. Versurile care l-au inspirat sunt:
«Este Cluj-Napoca/ Imi iubesc orasul/ Cum iubeste oceanul foca»
Insa numele avea nevoie de o explicatie (Fabricat Original Cu Aluminiu), explicatie pe care numai Ramona o putea da. Mai târziu am aflat că Mihai are un prieten poreclit aşa", explică Codin. Totuşi, Ramona a găsit o explicaţie mai „aplicată" acronimului: Fabricat Original Cu Aluminiu (F.O.C.A). După ce a desenat mai multe variante, Codin s-a oprit la cea în care MO este un robot alcoolic burtos, ruginit şi hiperactiv, iar F.O.C.A. unul mai sobru, mai serios şi mai avansat tehnologic. Povestea spune că, după o scurtă perioadă de glorie, MO şi F.O.C.A. - roboţi de talie mică fabricaţi în România - intră în dizgraţie odată cu apariţia primelor modele de talie mare, fiind „uitaţi" într-un depozit al Institutului Naţional de Robotică, de a cărui bună funcţionare trebuie să se asigure.

Scurta istorie a primului episod:
Cand au terminat primul episod (Tatuaj) cei de la CreativeMonkeyz au realizat ca filmuletul iesise prea bine pentru a fi pus in deschiderea unui tutorial astfel ca l-au pus pe Facebook sa vada daca prinde la public iar spre bucuria lor asa a si fost: “în doar câteva ore a fost share-uit de 16.000 de oameni“ – a precizat Codin.

Hau itz maid:
Datorita faptului ca Mihai Banea locuieste in Sibiu iar ceilalti doi membrii ai echipei in Cluj seditentele prin care se hotarasc scenariile viitoare ale robotzilor se desfasoara pe Skype. Durata realizari unui episod este de aproximativ 3 zile. Animatia ocupa 1 zi si jumatate din timpul echipei iar pusul vocilor (apropo vocea personajelor apartine lui Codin) mai ocupa inca o zi.

De ce a prins la public?
Parerea personala este ca limbajul folosit, accentul vocilor, caracterul personajelor si durata scurta a episoadelor reprezinta ingredientele ce au generat succesul. Nu cred ca exista un tipar anume pentru ca ceva sa aibe succes insa trebuie sa aibe acel CEVA iar aceasta animatie are.

Combinatia dintre neconventional si vulgar in cantitati echilibrate a facut ca serialul Robotzi sa devina un succes inca de la primul episod.

Server blocat

Când primul filmuleţ a fost gata, era evident că animaţia ieşise prea bună că să fie pusă în deschiderea unui tutorial: „Am pus filmuleţul pe pagina de noastră de Facebook şi am rămas şocaţi când am văzut că în doar câteva ore a fost distribuit de 16.000 de oameni". Aşa că s-au gândit să facă mai multe episoade cu MO şi F.O.C.A. pe care să le urce pe YouTube, ca să aducă vizitatori pe site-ul lor.
După al doilea episod s-au îngrijorat brusc: din ce în ce mai mulţi internauţi erau ]încântaţi de filmuleţe. „Nu mai era vorba de o joacă; trebuia să ne asumăm responsabilitatea de a scoate la momentul anunţat următoarele episoade", mărturiseşte Codin. La 3 februarie, imediat după ce au urcat pe YouTube al treilea episod (oficial episodul 2, pentru că prima animaţie a fost considerată episodul pilot), serverul care găzduieşte site-ul s-a blocat, după ce a înregistrat un vârf de 35.000 de vizitatori.
Deşi sunt şi unii care-i acuză de plagiat, majoritatea mesajelor primite au fost „de bine". „Foarte mulţi au cerut să scoatem câte un filmuleţ la două zile, ceea ce este destul de puţin probabil în acest moment", spune clujeanul, explicând că ideea principală şi dialogurile se stabilesc în urma unor brainstorminguri de weekend (Mihai Banea locuieşte momentan la Sibiu, aşa că şedinţele se desfăşoară tot pe internet). Animaţia se face, în cel mai fericit caz, într-o zi şi jumătate, iar vocea (care-i aparţine lui Codin) mai ia o zi de muncă.

"Toată lumea ne cere versiunea necenzurată. Nu va exista"
În fiecare episod, Mo, nervos dintr-un motiv oarecare, înjură colorat şi pe un ritm alert. Cele mai grosolane părţi din replicile lui sunt cenzurate, deoarece tinerii nu vor să cadă într-o vulgaritate gratuită şi inutilă, mai ales că "deschiderea e foarte mare pe internet. Nu ştii la cine ajunge. Orice copil poate să-l vadă", spune Mihai. Codin este de părere că "nu neaparat înjurăturile ar trebui să fie vârful de lance al umorul din serial, cu toate că ajută". La fiecare episod, lumea îi contactează pentru a le cere versiunea necenzurată, însă "nu va exista o versiune necenzurată. Nici noi nu avem aşa ceva", adaugă Ramona, singura fată din echipă.

Cine a făcut ca "Pufoşenia" să aibă ochii mari
La sesiunile de brainstorming au participat de la bun început toţi patru, chiar dacă, atunci când a debutat proiectul, locuiau în oraşe diferite şi erau nevoiţi să discute pe internet la sfârşit de săptămână. Acum însă toţi stau în Cluj. O sesiune de brainstorming, în care stabilesc ideea de bază, intriga şi finalul fiecărui episod, seamănă cu o ieşire la bere. "Codin şi Mihai se prostesc. Cezar e imun, iar eu mă enervez", povesteşte Ramona care este cea care mereu trebuie "să facă pe poliţistul" pentru ca băieţii să reia munca. Uneori, ei mai citesc bancuri pentru a căuta idei noi, dar până acum nu i-a ajutat. După ce se stabileşte acţiunea, Ramona şi Codin se apucă de scenariu. Codin se ocupă de animaţie, iar Ramona îl ajută cu diferintele elemente grafice care mai apar în serial. Pe lângă aspectul tehnic, tânăra îl supervizează pe Codin şi are grijă ca toate detaliile să iasă bine. Ea este atentă la mişcările roboţilor, dar şi la replicile lor. Iar uneori îşi impune părerea şi în ceea ce priveşte felul în care trebuie să arate personajele, cum s-a întâmplat şi în cazul Pufoşeniei, pe care Ramona şi-a dorit-o mai drăgălaşă decât a făcut-o Codin. "Ţi-am spus să-i faci ochii mai mari şi până la urmă i-ai făcut şi a fost drăguţă. Nicicum nu voia să-i facă ochii mai mari", spune Ramona.

Prima serie s-ar putea încheia în luna mai
Patru-cinci zile a lucrat echipa pentru fiecare dintre cele 12 episoade, iar dacă ar fi apreciat de la bun început succesul lor ar fi procedat diferit: le-ar fi creat mai din timp, pentru a nu se aglomera în fiecare săptămână, susţin maimuţele creative, care se gândesc să încheie prima serie în luna mai şi să ia o pauză pentru a pregăti, pe perioada verii, fiecare sezon.

Filmele cu RObotzi, piratate, deşi sunt gratuite
De când au lansat serialul cu RObotzi, pagina web a celor patru a devenit a zecea cea mai citită din România. Numai în luna martie, creativemonkeyz.com a avut peste un milion de vizitatori unici, iar 100.000 de oameni au accesat site-ul în ultimele 24 de ore. Creatorii celor doi roboţi se plâng însă că au de suferit de pe urma pirateriei - deşi userii pot vedea episoadele gratuit pe site, unii le descarcă şi le publică în alte părţi. "Sunt oameni care nu înţeleg conceptul de gratuit", crede Codin. "Cea mai bună analogie este cea cu toboganul. Când mergi în parc, să te dai pe tobogan e gratis, dar nu poţi să-l iei acasă", explică şi Mihai. Echipa Creative Monkeyz estimează că într-o lună ar putea trăi exclusiv din veniturile de pe site. Din banii pe care i-au câştigat până acum şi-au cumpărat deocamdată o cameră de filmat. În jurul paginii web, datorită succesului serialului, începe să se formeze o comunitate de oameni care urmăresc îndeaproape activitatea "maimuţelor creative". "Mulţi oameni au început să ne trimită ce au făcut ei după ce au văzut un tutorial făcut de Codin", spune Mihai.

Planuri noi pentru roboţii vechi

Cei de la „creativemonkeyz" se gândesc să mai introducă nişte personaje în serial şi să mai lucreze la muzică. „Pentru generic - imnul României în opt biţi - am lucrat cu Cezar «Druidul» Enache, care sperăm că va accepta cât mai curând să intre în echipa noastră, pentru că tot mai mulţi ne cer un ringtone", spune Codin. Şi tot la cererea publicului, Codin, Ramona şi Mihai plănuiesc să lanseze până la sfârşitul lunii un magazin online în care să vândă tricouri, căni, pixuri etc. cu imaginea roboţilor. Cei trei speră ca notorietatea câştigată să-i ajute şi în promovarea site-ului creativemonkeyz.com, unde vor continua să posteze lecţii gratuite.
Ce urmeaza:
Echipa CreativeMonkeyz se gandeste la introducerea unor noi personaje in serial asa ca fiti cu ochii pe noul serialul Robotzi.
De incheiere:
Ii felicit pe cei de la CreativeMonkeyz pentru munca depusa si pentru inventativitatea de care dau dovada. Le urez mult succes si cat mai multe episoade pentru MO si F.O.C.A
 
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one